Založ si blog

Je DNA dôkazom toho, že život nestvoril Boh?

Richard Dawkins vo svojej knihe Rieka z raja ospevuje objav DNA a tvrdí, že zasadil smrteľný úder viere v Stvoriteľa, lebo objavil, že za životom nestojí nijaká záhada, ale všetky informácie sú uložené vo forme digitálneho kódovania. „Logický záver“ pána profesora mi úplne vyrazil dych, lebo som presvedčená, že práve objav DNA a digitálneho kódovania je silným dôkazom v prospech tvrdenia, že za životom stojí inteligencia, nie náhoda.

Sám Dawkins píše: „Strojový kód génov je záhadne podobný počítačovému. Ak odhliadneme od terminologických rozdielov, mohli by sme považovať strany časopisu z molekulárnej biológie za strany časopisu o počítačovom inžinierstve.“ /str. 30 -31/

Stručne opíšem ako je v DNA uložená informácia.

V počítačových programoch je všetka informácia uložená pomocou núl a jednotiek. Avšak genetický kód, narozdiel od počítačových programov nie je binárny /máme len dve možnosti/, ale kvatenárny so štyrmi „písmenkami“.

„Abecedu“ DNA tvoria štyri „písmenká“: adenín /A/, tymín, /T/, guanín /G/ a cytozín /C/ a genetická informácia je v nej „zapísaná“ formou striedania týchto štyroch nukleotidov. Poradie, v akom sú tieto štyri nukleové bázy v molekule zoradené, je pokynom pre tvorbu bielkovín.

Ako sa inštrukcie uložené v molekule DNA odovzdávajú bunke? Bunka vlastne neobsahuje len jeden jazyk, ale dva. Jeden jazyk je samostatný kód DNA písaný v „abecede“ štyroch nukleových báz a druhý je jazyk proteínov písaný v „abecede“ dvadsiatich aminokyselín. Keď DNA vytvára bielkovinu, dochádza k prekladu z jedného jazyka do druhého.

Avšak odkiaľ sa vzala táto informácia?

Evolúcia, ani matka príroda predsa nerozumie jazyku DNA. Z chemického hľadiska je výskyt ľubovoľnej bázy v celom reťazci molekuly rovnako pravdepodobný na jeho ľubovoľnom mieste, podobne ako poradie písmen v napísanom texte. Ale podobne ako v písme, len niektoré kombinácie písmen dávajú zmysel, rovnako v molekule DNA sú len niektoré kombinácie použiteľné pre život. Avšak keď máte molekulu DNA, neviete, či je informácia v nej uložená pre život použiteľná. To zistíte až keď sa niečo podľa plánov uložených v DNA niečo postaví. Teda neexistuje žiadna fyzikálna alebo chemická sila, ktorá by vedela zoradiť nukleové bázy v správnom poradí, to dokáže len niekto, kto tomu jazyku rozumie, teda nie neživá hmota, ale inteligencia.

Ako môže Dawkins tvrdiť, že za digitálnym kódom v DNA nestojí inteligentný Stvoriteľ?

Uvediem príklad, ktorý výstižne ilustruje myslenie pána Dawkinsa. Prídu domorodci z pralesa a prvý krát v živote vidia počítač. Najprv sa zľaknú a myslia si, že za tými podivnými vecami čo prebiehajú na obrazovke sú nejakí duchovia ukrytí v počítači a zľaknú sa. Niekto, kto sa v počítačoch vyzná, im však vysvetlí, čo je počítač, vrátane toho, ako funguje binárny počítačový program. Divoch, ktorý má myslenie kreacionistu povie: „Ten počítačový program vytvoril niekto veľmi múdry.“ Druhý divoch s Dawkinsonovým spôsobom myslenia povie: „Toto je jasným dôkazom toho, že program nemá žiadneho tvorcu, ale vznikol evolúciou vďaka slepej náhode.“

A to môžem aplikovať na všetko. Nájdem knihu so zmysluplným textom – budem predpokladať, že ju niekto napísal, alebo že vznikla náhodou?

Nájdem plány na stavbu chemickej továrne, ktorými DNA nepochybne je – budem predpokladať, že vznikli náhodne, alebo ich niekto inteligentný napísal? A s DNA je to o to ťažšie, lebo príroda nevie prečítať DNA a skontrolovať, či je napísaná správne. Príroda zistí, či sú tie plány napísané správne až keď niečo podľa nich montážne linky v bunke postavia. Niekedy je DNA možno “napísaná” na 99% správne, avšak dôsledky tej nepatrnej chyby môžu byť fatálne a organizmus ani nebude mať možnosť opraviť si chybu v ďalšej generácii. Okrem toho príroda nevie, ku akej chybe v DNA došlo a ako to opraviť. Prírodný výber má len dve voľby – buď je organizmus životaschopný a prežije alebo nie.

Aj z týchto dôvodov, medzi vedcami vzniklo hnutie inteligentného dizajnu (ID), ktorí vychádzajú z faktu, že kde je kód, tam je aj inteligencia, ktorá ten kód vytvorila. Takže narozdiel od tvrdenia v médiách, nejde o teóriu založenú na náboženstve, ale na vede a síce na fakte, že len inteligencia dokáže vytvoriť kód. Vedci ktorí ignorujú fakt, že za informáciou stojí inteligencia, paradoxne v mene vedy ignorujú samotnú vedu.

Ako vznikli konšpirácie o celosvetovom spiknutí Židov

08.01.2016

Protižidovské konšpirácie poznáme už od stredoveku. Obviňovali ich z otravovania studní, šírenia epidémii, rituálnych vrážd a iných ohavností. Aj prvý československý prezident Tomáš viac »

Prisťahovalci nám budú diktovať podmienky?

20.09.2015

Kolegyňa nám rozprávala, že jedna turistka sa v Dubaji opaľovala hore bez. Cestovná delegátka ju upozornila, že v tejto krajine je to zakázané. Keďže si ani po upozornení vrchný diel bikín viac »

Aký je vplyv Jána Husa 600 rokov po jeho upálení

02.07.2015

Jedným z mužov, ktorý ovplyvnil dejiny reformácie a celého protestantského hnutia viac ako tušíte, bol Ján Hus. Históriu netvoria len mená, roky, dátumy bitiek či korunovácií. Namiesto nudného viac »

Emmanuel Macron, práca

Macron podpísal kontroverznú reformu pracovného práva, Francúzi sa búria

22.09.2017 22:06

Francúzsky prezident Emmanuel Macron považuje zmeny v pracovnom práve za hlboké, ale nevyhnutné pre ekonomiku a spoločnosť.

Rizman

Hovorcom roka 2017 je Juraj Rizman z Via Iuris

22.09.2017 21:25

Hovorcami roka 2017 sa v kategóriách štátna správa, komerčný sektor a samospráva stali v minulosti už ocenení hovorcovia Boris Chmel, Tomáš Kráľ a Marek Tettinger.

EÚ, Lýbia, migranti, more

Grécky súd rozhodol, že migrantov, ktorým zamietli azyl, môžu vrátiť do Turecka

22.09.2017 20:28

Rozhodnutie gréckeho Najvyššieho súdu sa týka dvoch Sýrčanov, ktorí nesúhlasili s deportáciou do Turecka po tom, ako im žiadosť o azyl v Grécku zamietli.

snem, Smer

Rozruch medzi straníkmi Smeru v Nitrianskom okrese

22.09.2017 18:38

V regionálnych štruktúrach Smeru je rušno. Z miestnej organizácie v Rišňovciach v okrese Nitra chce odísť 22 straníkov. Krajskí a okresní funkcionári s nimi ešte plánujú rokovať.

Mária

Vyštudovala som históriu na UKF v Nitre a ako koníček som sa venovala skúmaniu historickej dôveryhodnosti Nového Zákona. Na základe historických dôkazov som prišla k záveru, že fakty, ktoré svedčia v prospech tvrdenia že Ježiš vstal z mŕtvych sú veľmi presvedčivé. Vo svojom blogu chcem písať o dôveryhodnosti Biblie z pohľadu historičky.

Štatistiky blogu