Založ si blog

Je DNA dôkazom toho, že život nestvoril Boh?

Richard Dawkins vo svojej knihe Rieka z raja ospevuje objav DNA a tvrdí, že zasadil smrteľný úder viere v Stvoriteľa, lebo objavil, že za životom nestojí nijaká záhada, ale všetky informácie sú uložené vo forme digitálneho kódovania. „Logický záver“ pána profesora mi úplne vyrazil dych, lebo som presvedčená, že práve objav DNA a digitálneho kódovania je silným dôkazom v prospech tvrdenia, že za životom stojí inteligencia, nie náhoda.

Sám Dawkins píše: „Strojový kód génov je záhadne podobný počítačovému. Ak odhliadneme od terminologických rozdielov, mohli by sme považovať strany časopisu z molekulárnej biológie za strany časopisu o počítačovom inžinierstve.“ /str. 30 -31/

Stručne opíšem ako je v DNA uložená informácia.

V počítačových programoch je všetka informácia uložená pomocou núl a jednotiek. Avšak genetický kód, narozdiel od počítačových programov nie je binárny /máme len dve možnosti/, ale kvatenárny so štyrmi „písmenkami“.

„Abecedu“ DNA tvoria štyri „písmenká“: adenín /A/, tymín, /T/, guanín /G/ a cytozín /C/ a genetická informácia je v nej „zapísaná“ formou striedania týchto štyroch nukleotidov. Poradie, v akom sú tieto štyri nukleové bázy v molekule zoradené, je pokynom pre tvorbu bielkovín.

Ako sa inštrukcie uložené v molekule DNA odovzdávajú bunke? Bunka vlastne neobsahuje len jeden jazyk, ale dva. Jeden jazyk je samostatný kód DNA písaný v „abecede“ štyroch nukleových báz a druhý je jazyk proteínov písaný v „abecede“ dvadsiatich aminokyselín. Keď DNA vytvára bielkovinu, dochádza k prekladu z jedného jazyka do druhého.

Avšak odkiaľ sa vzala táto informácia?

Evolúcia, ani matka príroda predsa nerozumie jazyku DNA. Z chemického hľadiska je výskyt ľubovoľnej bázy v celom reťazci molekuly rovnako pravdepodobný na jeho ľubovoľnom mieste, podobne ako poradie písmen v napísanom texte. Ale podobne ako v písme, len niektoré kombinácie písmen dávajú zmysel, rovnako v molekule DNA sú len niektoré kombinácie použiteľné pre život. Avšak keď máte molekulu DNA, neviete, či je informácia v nej uložená pre život použiteľná. To zistíte až keď sa niečo podľa plánov uložených v DNA niečo postaví. Teda neexistuje žiadna fyzikálna alebo chemická sila, ktorá by vedela zoradiť nukleové bázy v správnom poradí, to dokáže len niekto, kto tomu jazyku rozumie, teda nie neživá hmota, ale inteligencia.

Ako môže Dawkins tvrdiť, že za digitálnym kódom v DNA nestojí inteligentný Stvoriteľ?

Uvediem príklad, ktorý výstižne ilustruje myslenie pána Dawkinsa. Prídu domorodci z pralesa a prvý krát v živote vidia počítač. Najprv sa zľaknú a myslia si, že za tými podivnými vecami čo prebiehajú na obrazovke sú nejakí duchovia ukrytí v počítači a zľaknú sa. Niekto, kto sa v počítačoch vyzná, im však vysvetlí, čo je počítač, vrátane toho, ako funguje binárny počítačový program. Divoch, ktorý má myslenie kreacionistu povie: „Ten počítačový program vytvoril niekto veľmi múdry.“ Druhý divoch s Dawkinsonovým spôsobom myslenia povie: „Toto je jasným dôkazom toho, že program nemá žiadneho tvorcu, ale vznikol evolúciou vďaka slepej náhode.“

A to môžem aplikovať na všetko. Nájdem knihu so zmysluplným textom – budem predpokladať, že ju niekto napísal, alebo že vznikla náhodou?

Nájdem plány na stavbu chemickej továrne, ktorými DNA nepochybne je – budem predpokladať, že vznikli náhodne, alebo ich niekto inteligentný napísal? A s DNA je to o to ťažšie, lebo príroda nevie prečítať DNA a skontrolovať, či je napísaná správne. Príroda zistí, či sú tie plány napísané správne až keď niečo podľa nich montážne linky v bunke postavia. Niekedy je DNA možno „napísaná“ na 99% správne, avšak dôsledky tej nepatrnej chyby môžu byť fatálne a organizmus ani nebude mať možnosť opraviť si chybu v ďalšej generácii. Okrem toho príroda nevie, ku akej chybe v DNA došlo a ako to opraviť. Prírodný výber má len dve voľby – buď je organizmus životaschopný a prežije alebo nie.

Aj z týchto dôvodov, medzi vedcami vzniklo hnutie inteligentného dizajnu (ID), ktorí vychádzajú z faktu, že kde je kód, tam je aj inteligencia, ktorá ten kód vytvorila. Takže narozdiel od tvrdenia v médiách, nejde o teóriu založenú na náboženstve, ale na vede a síce na fakte, že len inteligencia dokáže vytvoriť kód. Vedci ktorí ignorujú fakt, že za informáciou stojí inteligencia, paradoxne v mene vedy ignorujú samotnú vedu.

Dawkins priznal svoj omyl – Ježiš existoval

21.12.2017

Profesor Dawkins vo svojej knihe „Boží blud“, kde sa snaží čitateľov presvedčiť, že Boh neexistuje a Biblia nie je historicky spoľahlivá, píše: „ Někteří historici dokonce vážně viac »

Ateisti! Máte možnosť vyhrať 5 000 000 dolárov

18.12.2017

Keď Watson a Crick v roku 1953 objavili štruktúru DNA, pravdepodobne netušili, aké ohromné množstvo informácií uložených vo forme digitálneho kódu táto molekula skrýva. Bill Gates povedal: viac »

Vyhlasoval sa Ježiš za syna človeka, alebo za syna božieho?

15.11.2017

Ježiš seba viac krát tituloval ako "syn človeka". Nie je to snáď dôkazom toho, že sa nikdy nepovažoval za Syna Božieho? Keď čítame nejaké výroky, je dôležité aby sme ich posudzovali v viac »

francúzsko, polícia, útok, páska,

Vo Francúzsku zadržali šesť osôb v súvislosti s marcovým terorom na juhu krajiny

16.10.2018 22:52

Útoky, ktoré spáchal Radouan Lakdim v mestách Carcassonne a Trebes si vyžiadali štyri obete.

Trump Putin Summit

Trump varoval Honduras pred prerušením pomoci, ak nezastaví migračný tok

16.10.2018 21:18

Trump tento rok už Honduras varoval v súvislosti s rozvetvením inej karavány, ktorá skôr, ako sa vytratila, smerovala k USA.

stíhačka, Ukrajina

Havária stíhačky na Ukrajine si vyžiadala životy dvoch pilotov

16.10.2018 20:23

K nešťastiu došlo počas medzinárodného vojenského cvičenia vzdušných síl členských krajín NATO Čisté nebo 2018.

Ropa, ťažba, nafta, benzín, ropný vrt

Saudská Arábia prelomila tabu, pohrozila ropou

16.10.2018 20:22

Ak by Saudská Arábia využila ropu ako zbraň, tak by destabilizovala trhy tak, že obchodný konflikt Spojených štátov a Číny by vyzeral ako stolná hra.

Mária

Vyštudovala som históriu na UKF v Nitre a ako koníček som sa venovala skúmaniu historickej dôveryhodnosti Nového Zákona. Na základe historických dôkazov som prišla k záveru, že fakty, ktoré svedčia v prospech tvrdenia že Ježiš vstal z mŕtvych sú veľmi presvedčivé. Vo svojom blogu chcem písať o dôveryhodnosti Biblie z pohľadu historičky.

Štatistiky blogu