Založ si blog

Cenzúra na diskusiách SME – moje skúsenosti

Každá redakcia má nejaký kódex, ktorý je potrebné dodržiavať a je to správne. Určite by nejaké extrémne správanie nemalo byť tolerované. Čo však ak tie pravidlá neboli stanovené jasne?
Keď som pred pár rokmi začala písať články na SME, bola som prekvapená, aké príspevky a hlavne aké obrovské množstvo príspevkov mi pozmazávali.
Napríklad na otázku ateistov kto stvoril Boha som reagovala, že Boha nestvoril nikto, lebo je večný. Príspevok mi zmazali a predpokladám, že dôvod bol ten, že nemôžem napísať viackrát rovnakú odpoveď. Túto otázku som totiž dostávala pravidelne v rôznych diskusiách a vždy som na ňu odpovedala rovnako, lenže niekto striehol na všetky moje príspevky, objavil, že som pred dvoma týždňami napísala tú istú odpoveď v inej diskusii, nahlásil to adminom a všetky príspevky boli zmazané.
Neskôr aj začali posielať emaily so správou z akého dôvodu bol príspevok vymazaný. Najúsmevnejší moment bol, keď som sa v diskusii sťažovala, že mi odstránili kopu príspevkov. Jeden na to reagoval, nech si nevymýšľam, nech dokážem, že mi niekto niečo zmazáva. Tak som napísala príspevok, kde bolo zopár linkov na zmazané príspevky a dostala som od administrátorov správu, že príspevok bol zmazaný z dôvodu porušenia kódexu: Obviňovanie bez dôkazov. Vtedy som sa ani nemohla hnevať, lebo som dostala záchvat smiechu.
Keď máte tých zmazaných príspevkov veľa, zablokujú vám konto, niekedy ešte aj zmažú všetky príspevky aké ste kedy napísali. Namiesto nich sa objaví text *** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
Takto sa mi to stalo nie jeden krát, naposledy dnes ráno, keď som sa chcela prihlásiť do konta, ktoré bolo z nejakého dôvodu opäť zablokované a všetky príspevky vymazané.
Mohla by som napísať stovky strán, kde budú uvedené zmazané príspevky, ale nechcem zaťažovať dlhým blogom, tak uvediem len tie, ktoré mi zmazali nedávno a nechám na posúdenie čitateľov či naozaj ten kódex porušujem.

Prvý príklad:

Diskusia bola o jednom incidente s riaditeľom školy v moslimskej krajine, z ktorej sme my Európania zhrození. Jeden diskutujúci napísal ako sa tu asi musia cítiť moslimovia, ktorí pred tým režimom ušli do Európy a politici tu vyhlasujú, že islam patrí to našej kultúry. Ja som na to napísala odpoveď, ktorú vymazali a dostala som správu tohto znenia.

Dobry den,

z dovodu porusenia Kodexu diskutujuceho bol vas diskusny prispevok zmazany. Odporucame vam, aby ste si dany kodex este raz prestudovali a dodrziavali ho.

Vas diskusny prispevok:
Pocula som svedectvo ex-moslimov, ako sa citia v zapadnej Europe.
Policia ich pred ich komunitou nechrani, lebo im povedia, ze je to ich chyba, ze konvertovali.
Ex-moslim borther Rachid hovori, ze na zapade sa ho snazia umlcat pouzivanim terminu islamofobia, ale v moslimskych krajinach to riesili zatvaranim do vazenia, alebo popravou. Tu je jeho rec o islamofobii versus slobodofobii

#BanMeToo

Dovod zmazania prispevku:
graficke upozornovanie na prispevok

S pozdravom

Admini diskusie.sme.sk
diskusie@sme.sk

Druhý príklad:

Ďalší príklad, keď som reagovala na správu, že vyšetrovanie vyvrátilo, že Rusi zasahovali do volieb v USA.
Vas diskusny prispevok:
Mili dekonspiratori, ktori robite zasluznu cinnost pri odhalovani hoaxov a fake news. Cele mesiace sme tu od vas stale dookola pocuvali: Trump, Rusko, Putin…Trump, Rusko, Putin….Trump, Rusko, Putin….

Teraz som trosku zmatena. Bol to haox, ci nie?

A ak to hoax bol, treba zablokovat aj vsetky mainsteramove media z youtube, facebbok, twitteru za to, ze narozdiel od tych konspiracnych (rebel media, Info wars atd.) sirili tento fake news?

S pozdravom

Zablokovana diskuterka
#BanMeToo

Dovod zmazania prispevku:
tvrdenie / obvinovanie bez dokazov

Tretí príklad:

V ďalšej diskusii písali o tom, že v niektorých krajinách vraj odmietajú poskytnúť azyl skutočným utečencom, napríklad prenasledovaným kresťanom, na čo som reagovala, že áno, je to pravda a dostala som túto správu:

Dobry den,

z dovodu porusenia Kodexu diskutujuceho bol vas diskusny prispevok zmazany. Odporucame vam, aby ste si dany kodex este raz prestudovali a dodrziavali ho.

Vas diskusny prispevok:
Toto je pripad zo Svedska, kedy stat chcel deportovat naspat do Iranu krestanku, ale Orban ju prijal. Vracajucich sa dzihadistov z islamskeho statu vsak nemaju problem prijat spat https://www.youtube.com/watch?v=evm4zwpNdR8&t=52s
Britania zase odmietla poskytnut azyl Asii Bibi, aby nepoburili moslimov z Pakistanu, ktori ziju v UK. http://protestantka.blog.pravda.sk/2019/03/25/britania-odmietla-poskytnut-azyl-asii-bibi-prenasledovanej-krestanke-z-pakistanu/
A vedela by som uviest dalsie priklady.
Pred par rokmi som pocula prednasku od byvaleho moslima, ktory hovoril, ze skutocni utecenci nemaju peniaze na to, aby sa dostali do Europy, vacsinou su to len ekonomicki migranti. Tu je o tom clanok https://www.milost.sk/logos/clanok/sluzba-byvaleho-muslima
a tu ta jeho prednaska https://www.milost.tv/m/dkVFmTEjy
Rychlo si to pozrite, lebo o chvilu to pravdepodobne vymazu.
#BanMeToo

Dovod zmazania prispevku:
tvrdenie / obvinovanie bez dokazov

S pozdravom

Admini diskusie.sme.sk
diskusie@sme.sk

Štvrtý príklad.

Dobry den,

z dovodu porusenia Kodexu diskutujuceho bol vas diskusny prispevok zmazany. Odporucame vam, aby ste si dany kodex este raz prestudovali a dodrziavali ho.

Vas diskusny prispevok:
Keby mi niekto pred par rokmi povedal, ako sa pritvrdi cenzura aj na socialnych mediach, neverila by som. O cenzure na SME uz viem svoje, ale socialne siete?
Nove pravidla na facebooku sa taketo: Je zakazane sirit konzervativne nazory a je zakazane kritizovat vsetkych, ktorych Zuckerberg podporuje.
Predvcerom totiz zablokovali „ultrapraviciarov“, teda tych, co kritizuju ultralaviciarov a konspiratorov, teda tych, co odhaluju fake news mainstreamovych medii, vratane mojho oblubeneho blogera Paula Josepha Watsona. Watson je vraj nebezpecna osoba. Clovek, ktory sa so sarkazmom vysmieva modernemu umeniu, politickej korektnosti, histerii feministiek, islamizacii Svedska, nenavistnym prejavom „tolerantnych liberalov“ atd. Ved posudte sami, ci je tento youtuber nebezpecna osoba https://www.youtube.com/user/PrisonPlanetLive Napisala som o tom clanok na https://tvrdonova.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=711922
#BanMeToo

Dovod zmazania prispevku:
graficke upozornovanie na prispevok, reklama (propagovanie znacky)

S pozdravom

Admini diskusie.sme.sk
diskusie@sme.sk

Piaty príklad.

Bola to reakcia na článok o extrémizme – samozrejme za extrémizmus sa považuje len ten pravicový. Autor nezabudol spomenúť že aj Biblia hlása násilie preto nemáme čo mať strach z islamu.
Tak som tomu slniečkárovi, ktorý je zároveň progresívny politik, napísala príspevok a dostala som túto správu.

Dobry den,

z dovodu porusenia Kodexu diskutujuceho bol vas diskusny prispevok zmazany. Odporucame vam, aby ste si dany kodex este raz prestudovali a dodrziavali ho.

Vas diskusny prispevok:
A najvacsi extremisti su extremna lavica, ktora sa nespravne oznacuje za liberalov. Liberali by totiz mali byt tolerantni, ale tito laviciari umlcuju a zablokuju vsetkych extremistov, pricom v ich reci je ultrapraviciarom, ci extremistom kazdy, ktory:
1. Ma strach z teroristickych utokov spachanych v mene islamu.
2. Kazdy, kto nema pocit viny, za to, ze je heterosexualny biely muz a ani si nemysli, ze bieli ludia a krestanstvo su zodpovedni za vsetko zlo vo svete.
3. Kazdy, kto veri v to, v co veril Martin Luther King, ze clovek ma byt sudeny podla charakteru, nie podla farby pokozky.
Na temu islamu:
Ku slovam proroka Mohameda tak ako su zaznamenane v Korane a ku zivotu tohto mierumilovneho muza, ktory mal v ucte zeny (vratane 9 rocneho dievcatka) sa vyjadrovat nebudem, lebo hovorit pravdu na SME o zivote tohto velkeho proroka, ktory je vzorom pre dzihadistov, je v kodexe zakazane. Koniec koncov, kto nie je intelektualne lenivy, si sam vie nastudovat zivot a ucenie Mohameda a porovnat to s ucenim a zivotom Jezisa a hned mu dojde preco je najviac obeti medzi krest..oprava medzi uctievacmi Velkej Noci a najviac utokov bolo spachanych v mene nabozenstva pokoja.
#BanMeToo

Dovod zmazania prispevku:
prispevok nesuvisi s temou clanku

S pozdravom

Admini diskusie.sme.sk
diskusie@sme.sk

Šiesty príklad:
Bol to článok o repotáži z utečeneckého tábora v Grécku.

Dobry den,

z dovodu porusenia Kodexu diskutujuceho bol vas diskusny prispevok zmazany. Odporucame vam, aby ste si dany kodex este raz prestudovali a dodrziavali ho.
as diskusny prispevok:
Pozrite si video ako su v tomto utecencom tabore krestania a ateisti vrazdeni a infiltrovalo sa tam aj stovky teroristov z islamskeho statu. Ked vsak budete chciet aby nedostali vsetci azyl, slnieckari vas obvinia z netolerancie https://youtu.be/7iMMELu1LHY 
a #BanMeToo
Dovod zmazania prispevku:
tvrdenie / obvinovanie bez dokazov, graficke upozornovanie na prispevok, reklama (propagovanie znacky)

Za ktorým o pár dní nasledovala táto správa

Dobry den,

Zaznamenali sme z Vasej strany vazne porusenie Kodexu diskutujuceho na sme.sk. 

Dovod uvedeny administratorom: 
xenofobia / rasizmus / podnecovanie nasilia

Ak je za varovanim len Vasa neznalost Kodexu diskutujuceho na strankach sme.sk, odporucame, aby ste si tieto nase pravidla pozorne prestudovali na tejto adrese: 
http://diskusie.sme.sk/static_page_show.php?id_static_page=1

Pri registracii na sme.sk ste sa zaviazali Kodex dodrziavat. V pripade, ze sa bude jeho porusenie z Vasej strany opakovat, vase diskusne konto moze byt zrusene.

Tim Sme.sk

Siedmy príklad:

Článok bol o žene, ktorá je moslimka, feministka a liberálka.
Diskutujúci sa bavili na tom, ako môže byť toto všetko zároveň, na čo som aj ja reagovala slovami: „ Presne to mi akosi nesedi. Moslimka, feministka a bojovnicka proti extremizmu je ako obezna anorekticka bojujuca proti porucham prijimania potravy.“
Ďalší napísal, že „Tesim sa na pokracovanie. Ked pojde domov do Pakistanu tam bude mat bez hidjabu rozhovor s jihadistami“, na čo som reagovala:
😀 😀 😀
Svedske zeny nosia naramky s napisom „Nedotykaj sa mojho tela.“ Chcu tym zabranit sexualnemu obtazovaniu v praci a na Svedov to zabralo. Lenze su strasne prekvapene, ze to nezabera na moslimskych pristahovalcov, ktorych stretavaju na ulici. Mozno by pomohlo, keby si ten napis dali na zbran.
btw. Viete preco tolke feministky povazuju Mohameda za velkeho bojovnika za prava zien? Odpoved nam zanechal sam prorok v Korane. Lebo IQ zien je o polovicu nizsie ako IQ muzov.
#BanMeToo

Obidva príspevky boli zmazané s týmto odôvodnením:
absencia slusneho spravania, tvrdenie / obvinovanie bez dokazov, prispevok nesuvisi s temou clanku

Takže si to zhrňme.
1. Prakticky akýkoľvek príspevok nesúvisí s témou článku.
2. Ak ku nejakému tvrdeniu nedáte link na odkaz, je to obviňovanie bez dôkazov.
3. Ak odkaz dáte, je to grafické upozorňovanie na príspevok, alebo obviňovanie bez dôkazov
4. Sarkazmus, vtipy a politická nekorektnosť je absencia slušného správania
5. Kritika islamu a nekontrolovanej migračnej politiky je podnecovanie násilia

Môžem teda aspoň napísať príspevok o počasí? Počkajte, nie, lebo ten zase nesúvisí s témami článkov.

Prečo Palestínčania nemôžu mať svoj štát.

01.02.2024

Tiež si myslíte, že keby Izrael dovolil Palestínčanom vlastný štát, nastal by mier? Počuli ste, že to je Izrael, ktorý odmieta koncept dvoch štátov? Ale čo ak vám poviem, že Palestínčania ponuku na vlastný štát dostali, ale odmietli? A vedeli ste, že to Palestínčania odmietajú dvojštátne riešenie? Prv ako vymenujem fakty z histórie, vyjasním pojmy Palestína a [...]

Ak Irán napadne Izrael, biblické proroctvá sa začnú napĺňať pred našimi očami.

30.01.2024

Fenoménom Biblie je to, že obsahuje množstvo jednoznačných proroctiev, z ktorých mnohé sa už presne naplnili. Nič také nie je v Koráne, či iných náboženských knihách. Veľa biblických proroctiev sa vzťahuje na štát Izrael a židovský národ. Keď Hamas napadol Izrael, v napätí som očakávala, či sa do vojny nezapojí Irán a ďalšie krajiny. Všetci kresťania totiž [...]

Pamiatka obetí holokaustu odhalila pravú tvár Slovenských politikov.

29.01.2024

27. Januára červená armáda oslobodila koncentračný tábor Osvienčim a preto si v tento deň pripomíname obete holokaustu. Niektorí slovenskí politici využili túto pamiatku na to, aby odsúdili Izrael za to, že sa rozhodli, že nedopustia, aby sa holokaust zopakoval a bojujú o svoje prežitie. Hamas je náboženské hnutie, ktoré má vo svojich stanovách, že ich cieľom je [...]

AfD / Alternatíva pre Nemecko /

Neplatili ma Rusi, prijal som od nich len malé balíčky, povedal nemecký poslanec Bystroň

26.04.2024 16:42

Bystroň na otázku magazínu prijímanie balíčkov priamo nepoprel, celú kauzu potom označil za kampaň proti nemu.

SR Bratislava dron nemocnica Rázsochy zbúranie BAX

KDH namieta zmenu rozhodnutia o nemocnici Rázsochy, chce odvolať Dolinkovú

26.04.2024 16:34

Namiesto koncovej univerzitnej nemocnice na bratislavských Rázsochách sa má prestavať nemocnica v Ružinove a na Rázsochách má vzniknúť detská nemocnica.

medveď, Žiar nad Hronom

V Žiari nad Hronom zvýšte pozornosť, pohybuje sa tam medvedica s mladými

26.04.2024 16:09

Pohyb medvedice spozorovali v okolí Šibeničného vrchu a na Slnečnej stráni v blízkosti cesty na Partizánskej ulici.

Najvyšší súd NS

Opozícia žiada zasadnutie výboru ku kontrole rezortu spravodlivosti na Najvyššom súde

26.04.2024 15:28

Predseda výboru Miroslav Čellár reagoval, že zatiaľ podanie opozičných poslancov neeviduje. Ak ho dostane, výbor zvolá.

Mária Tvrdoňová

Vyštudovala som históriu na UKF v Nitre a ako koníček som sa venovala skúmaniu historickej dôveryhodnosti Nového Zákona. Na základe historických dôkazov som prišla k záveru, že fakty, ktoré svedčia v prospech tvrdenia že Ježiš vstal z mŕtvych sú veľmi presvedčivé. Vo svojom blogu chcem písať o dôveryhodnosti Biblie z pohľadu historičky.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 111
Celková čítanosť: 561066x
Priemerná čítanosť článkov: 5055x

Autor blogu