Založ si blog

Demagógia evolucionistu profesora Richarda Dawkinsa

Kde bolo, tam bolo, pred miliardami rokov vznikla živá bunka. Ako sa neživá hmota zoskupovala, náhodne a samovoľne vytvorila prvý samoreplikujúci sa organizmus. Čo tam potom, že aj tá najprimitívnejšia bunka sa dá prirovnať k obrovskej chemickej továrni, dokonca je omnoho zložitejšia ako akákoľvek továreň, ktorú postavili ľudia. Jedno je isté -vznikla náhodne.

Aj takto by som parafrázovala úvod knihy Rieka z raja od známeho propagátora evolúcie profesora Richarda Dawkinsa. Keď som knihu čítala, bola som prekvapená tým, že hoci knihu radia do zoznamu populárno náučných, autor v knihe uvádza dosť málo vedeckých faktov. Knihu by som charakterizovala ako filozofickú úvahu autora, prepletenú objektívnymi vedeckými poznatkami. Hoci autor správne poukazuje na mnohé omyly a nesprávne predpoklady, ktorým ľudia v súvislosti evolúciou veria /napríklad že prostredie vypôsobilo vznik nových génov /, kniha vôbec nie je objektívna. Ako správny demagóg, profesor nepíše nepravdivé vedecké informácie – to by bolo príliš okaté. Ale kniha je plná poloprávd, zamlčaných faktov a zovšeobecnených ničím nepodložených tvrdení. Úplne „najúžasnejšie“ sú však autorove logické uzávery a interpretácia objektívnych faktov. A samozrejme tie objavy v oblasti chémie, molekulárnej biológie, biochémie, genetiky a fyziológie, ktoré by nabúrali svetonázor, ktorý prezentuje čitateľom, autor radšej nespomína.

Ale musím uznať, že profesor Dawkins píše zaujímavo. Je síce pravda, že absolvent gymnázia sa od neho nedozvie veľa nových informácii, ktoré by nebol vedel, lebo fakty, ktoré autor uvádza sú poväčšine úplne základné. V tomto má veľkú výhodu oproti kreacionistom /vedcom, ktorí veria, že život nie je dielom slepej náhody, ale bol stvorený/. Kreacionisti totiž uvádzajú veľké množstvo informácii o stavbe a funkcii bunky, o biochemických reakciách, ktoré v nej prebiehajú, o genetike a fyziológii, ale len veľmi málo filozofických úvah, lebo nechávajú na čitateľa aby si sám vytvoril názor, či je logickejšia viera v slepú náhodu ako pôvodcu života, alebo v inteligentného Stvoriteľa.

Kreacionisti v podstate zastávajú názor, že netreba príliš obhajovať existenciu Stvoriteľa. Stačí len detailne opísať stvorenie a nech dielo samé svedčí o svojom Tvorcovi.

A napriek tomu,že mnohí kreacionisti dokážu zložité veci vysvetliť jednoducho, tých odborných informácii, ktoré v knihách uvádzajú je naozaj veľa a preto ich práce pripomínajú učebnice, alebo vedecké práce a niekedy sa ťažšie čítajú.

Mňa však práve preto práce kreacionistov fascinujú viac, ako filozofické úvahy profesora Dawkinsa.

Rada totiž spoznávam aké procesy prebiehajú v živých organizmoch.

Neviem, či dôvodom popularity Dawkinsa je fakt, že jeho knihy sa ľahko čítajú, alebo je to preto, že svetonázor, ktorý propaguje, ľuďom vyhovuje?

Nech už je dôvod akýkoľvek, v sérii článkov spomeniem niekoľko poloprávd, zamlčaných faktov, ničím nepodložených tvrdení a „logických“ uzáverov, ku ktorým autor vo svojej knihe dospel.

Dawkins priznal svoj omyl – Ježiš existoval

21.12.2017

Profesor Dawkins vo svojej knihe „Boží blud“, kde sa snaží čitateľov presvedčiť, že Boh neexistuje a Biblia nie je historicky spoľahlivá, píše: „ Někteří historici dokonce vážně viac »

Ateisti! Máte možnosť vyhrať 5 000 000 dolárov

18.12.2017

Keď Watson a Crick v roku 1953 objavili štruktúru DNA, pravdepodobne netušili, aké ohromné množstvo informácií uložených vo forme digitálneho kódu táto molekula skrýva. Bill Gates povedal: viac »

Vyhlasoval sa Ježiš za syna človeka, alebo za syna božieho?

15.11.2017

Ježiš seba viac krát tituloval ako "syn človeka". Nie je to snáď dôkazom toho, že sa nikdy nepovažoval za Syna Božieho? Keď čítame nejaké výroky, je dôležité aby sme ich posudzovali v viac »

Google vyhľadávanie, klávesnica, lupa, internet, informácie, hľadanie

Alphabet (Google) výrazne zvýšil zisk až na 9,4 miliardy USD

24.04.2018 01:27

Americká spoločnosť Alphabet, ktorá je majiteľom Googlu, v prvom štvrťroku zvýšila čistý zisk medziročne o 73 percent na 9,4 miliardy dolárov.

NÁRODNÉ CENTRUM SCLEROSIS MULTIPLEX

Národné centrum Sclerosis multiplex, n.o.,

24.04.2018 00:14

NCSM poskytuje terénne sociálne služby, sociálne poradenstvo a po rekonštrukcii objektu bude poskytovať sociálne a rehabilitačné služby špecializované na SM.

Michaela Musilová

Michaela Musilová reprezentovala Slovensko na simulovanej misii na Mars

23.04.2018 22:48

Už šiesta simulovaná misia na Mars pod záštitou NASA a Havajskej Univerzity mala prebiehať od 15. februára až do 14. októbra 2018.

Alitalia

Alitalia mohla dostať nepovolenú pomoc od štátu

23.04.2018 22:38

Talianska letecká spoločnosť Alitalia mohla ťažiť z nelegálnej podpory štátu, oznámila v pondelok Európska komisia. Vyšetrí to.

Mária

Vyštudovala som históriu na UKF v Nitre a ako koníček som sa venovala skúmaniu historickej dôveryhodnosti Nového Zákona. Na základe historických dôkazov som prišla k záveru, že fakty, ktoré svedčia v prospech tvrdenia že Ježiš vstal z mŕtvych sú veľmi presvedčivé. Vo svojom blogu chcem písať o dôveryhodnosti Biblie z pohľadu historičky.

Štatistiky blogu